Problem z uruchamianiem po zgaśnięciu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radar2
    Classic
    • 2013
    • 23

    Problem z uruchamianiem po zgaśnięciu

    Wmiescie tego nie odczuwacie jak wieje (no chyba ze mieszkacie wysoko w bloku) u mnie na wsi to pizga z kazdej strony otwarta orzestrzen to sohie wiaterek pozwala :evil:

    [ Dodano: Sob 07 Gru, 13 14:32 ]
    Idealna pogoda do popludniowej drzemki
  • zlociutki999
    Classic
    • 2012
    • 37

    #2
    Problem z uruchamianiem po zgaśnięciu

    Witam Forumowiczów.
    Zakupiłem Skodę prawie rok temu. 1,6 101 2002
    Od pewnego czasu mam problem z odpaleniem otóż to:
    Na zimnym silniku auto odpala bez problemu, gdy auto zgaszę z kluczyka zaraz po jego zapaleniu auto odpala, a gdy wymuszę na aucie zgaśnięcie na biegu np na 3 lub na światłach gdy mi zgaśnie , to uruchomienie auta jest utrudnione. Odpala dopiero za 3-5 razem.

    Sprawdziłem świece. Nie są zalane czy brudne. Są nowe.
    Sprawdziłem ciśnienie na świecach. Na wszystkich jest mniej więcej takie same w normie.
    Wymieniłem akumulator na Nowy Centra Futura. Pali bez problemu.

    Zauważyłem jeszcze że przy uruchomieniu silnika lekko obroty podskoczą do 1000 ale za moment opadną do około 850 - 900. Gdy siędzę w aucie czuje lekko drgania samochodu pochodzące z komory silnika , tak jak było by coś zjebane

    Podłanczałem pod komputer samochód nie jednokrotnie w paru miejscach ale za każdym razem to samo, brak jakichkolwiek błędów. Wszystko jest w porządku.

    Takie ostatnie wieści przy trasie Berlin autostrada 140/150km zauważyłem zużycie oleju (była połowa między min a max a po tej trasie 500km mam MINIMUM )...
    Dodatkowo uciekł mi lekko płyn chłodzący.
    Standardowo budyń pod korkiem.
    Przy prędkości do 110km/h w trasie tej samej brak ubytków.

    Słyszałem dużo opinii na temat że uszczelki głowice pierścienie itp.
    Ale auto ma 129 tys przebiegu.

    Proszę o opinie fachowców, nie chciałbym zbędnie tracić czasu na wymianę wszystkich podzespołów. Jestem w stanie udzielać informację i sprawdzać co się dzieję.

    Komentarz

    • djwyrebas
      Ambiente
      • 2011
      • 214

      #3
      a nie jest tak, że zimny odpala ok, a nagrzany już nie?

      czujnik temp. cieczy chłodzącej do wymiany bo jest zła dawka do rozruchu.

      gazu, bo dogania nas starość!

      Komentarz

      • zlociutki999
        Classic
        • 2012
        • 37

        #4
        Czy ciepły czy zimny to samo, niema znaczenia.
        Zauważyłem jeszcze że szaleje mi wskaźnik temp. Na obwodnicy ok 90 a w mieście spadnie do 75 i tak wacha się.

        Czy muszę wymieniać króciec na nowy oraz czy przy wymianie czujnika wraz z oringiem muszę spuścić płyn chłodzący?

        Komentarz

        • Cyfer
          Drive
          • 2013
          • 91

          #5
          Te obroty to tak samo mialem w 1.6. Olej sam lales czy nie wiesz co masz? Sprawdz ladowanie alternatora i przewody do swiec.


          Przedewszystkim jak ci zgasnie to przekrec kluczyk i sluchaj czy pompe slcyhac. Prawdopodobnie to pompa musi sie ogarnac po tym jak ci zgasnie.. (ja tak mialem).

          Zobacz tez czy jak zgasnie i poczekasz chwile to czy odpali. Jezeli tak to ten silnik tak ma.. a raczej pompa w zbiorniku.
          O2 2006, 1.9 TDI BXE 105km teraz Superb I

          Komentarz

          • zlociutki999
            Classic
            • 2012
            • 37

            #6
            Przy kupnie auta wymieniałem od razu olej z filtrami na nowy 5w40 Castrola.
            Wczoraj też zrobiłem wymianę bo już był na to czas. Ale dolewałem całą bańkę 4l przez 20 tysięcy oczywiście prędkości autostradowe, bo tak to dobrze cały czas.

            Przy wczorajszej wymianie sprawdziłem również ładowanie AKU i jego żywotność bo miesiąc temu zakupiłem nowy. Stawiałem na alternator ale jest wszystko jak w najlepszym porządku. Wyszedł wykres i jest OK.
            Przewody od świec nie są twarde jeszcze, ale przy kupnie myślałem nad wymianą.

            Przyjrzę się pompie z ciekawości chodzi o pompę paliwową ?

            Komentarz

            • djwyrebas
              Ambiente
              • 2011
              • 214

              #7
              tak. zazwyczaj była podłączana pod drzwii kierowcy, czyli po otwarciu auta pilotem, np rano i po otwarciu drzwii kierowcy będzie słychać pompę przez 2-3s. Lecz tylko u niektórych! Za to u wszystkich włącza się ona po zapłonie, jeśli masz ding ding od pasów to najpierw zapnij pas aby ten sygnał nie zagłuszył Ci pracy pompy.
              gazu, bo dogania nas starość!

              Komentarz

              • mariush19
                Rider
                • 2009
                • 634
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Auto ma LPG?
                jak wymusisz zgaśnięcie silnika, to w komorze spalania zostaje nie spalone paliwo. Trzeba odczekać żeby odparowało, bo tak to tworzy się zbyt bogata mieszanka przy rozruchu i silnik nie chce zapalić, spróbuj dodawać gazu podczas kręcenia to zapali szybciej. Przede wszystkim nie dopuszczaj do gaśnięcia auta. Ja mam O1 od lipca i zgasła mi 1 raz

                Komentarz

                • andru123
                  Elegance
                  • 2010
                  • 783
                  • Toyota
                  • ATF 2.0 MPI 120 KM

                  #9
                  a ten budyn pod korkiem to masz tylko na krotkich odcinkach ? czy na trasie tez ?
                  mialem golfa 1.6 100KM , budyn byl caly czas , okazalo sie ze odma byla przypchana , bo szlag waz trafil
                  a na bagnecie masz tez budyń ?
                  tez mialem problemy z odpalaniem
                  po wymianie rury od filtra do przepystnicy , problemy zniknely , z boku tej rury jest tez odma
                  jest O1 RS 1.8T XENON
                  była O1 1.9 TDI AGR

                  Komentarz

                  • Cyfer
                    Drive
                    • 2013
                    • 91

                    #10
                    Mysle ze to pompa paliowa i wtedy zostaw temat, 1.6 tak ma. Bo mialem tak samo. Bardziej ciekawe co z plynem, albo na jakims laczniku go tracisz albo uszczelka.
                    A
                    Inna kwestia ze np w moim 1 samochodzie na f byl taki po***** alarm ze jak samochód nie zgasl poprzez przekrecenie klucsyka to 30sec nie dalo sie go odpalic..
                    O2 2006, 1.9 TDI BXE 105km teraz Superb I

                    Komentarz

                    • zlociutki999
                      Classic
                      • 2012
                      • 37

                      #11
                      Witam
                      Dziękuję za odpowiedzi. W stosunku co do waszych pytań :
                      Auto nie posiada instalacji LPG.
                      Pompę paliwa słyszę.
                      Co do budyniu pod korkiem tworzy mi się on w dużej ilości w jeździe po mieście. Po trasie 500km nalot nie widoczny. Będę czyścił teraz Odmę wraz z rurą do filtra. Dodatkowo może wyczyszczę przepustnicę. Zobaczymy jak wtedy to się zachowa.

                      Czy budyń osadza się tylko w ODMIE czy też w rurze przepływowej?

                      Mam problemy jeszcze z temp silnika wskazówka skacze mi między 70/90 obstawiliśmy że jest to czujnik . Chcę się wziąść za jego wymianę ale mam pytanie według porady z tej strony: http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/90

                      Czy przy wymianie króćca z czujnikiem spuszczam cały płyn razem z chłodnicy czy ten tam zostaje i wystarczy dokupić 1L wraz z woda żeby uzupełnić brak?
                      Chyba że przy takiej operacji jest zalecana wymiana całego płynu chłodzącego ?



                      Płyn z olejem znikał mi przy prędkości 140km/h przy 120 jest wszystko OK

                      Czy ma na to jakiś wpływ pompa paliwa?

                      Komentarz

                      Pracuję...